על סרן ערן אלכאוי ז"ל

סרן ערן אלכאוי ז"ל

ערן בן נעמי ועובדיה, נולד ביום כ"ו באייר תשכ"ח (24.5.1968) בראשון לציון.

את שנות ילדותו העביר ערן בראשון לציון, שם למד בבית הספר היסודי, ממלכתי דתי "סיני" ולאחר מכן בגימנסיה "גן נחום" שבעיר. ערן היה ילד שמח, שאהב לקרוא ספרים ולעסוק בספורט. חברי ילדותו זוכרים את יושרו וכנותו יוצאי הדופן וגם את חיוכו המקסים שסייע לו לחמוק ממעשי שובבות רבים.

בשנת 1986 התגייס ערן לצה"ל והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר הטירונות ולאחר שהוכשר כלוחם, נשלח לקורס קצינים ובסיומו חזר ליחידתו בתפקיד מ"מ. בעת ששימש כמ"מ השתתף ערן במחקר שערך בית הספר למנהיגות בצה"ל והוא נמנה עם עשרה קצינים מצטיינים שסיפוריהם הובאו כדוגמא למנהיגות ולמצוינות. ערן סיים קורס מ"פים בהצטיינות ומונה לתפקיד מ"פ ביחידתו.

פקודיו העריצו אותו וגם הערכות מפקדיו היו תמיד מעוררות כבוד. "קצין טוב מאוד, מקורי ויעיל. ממלא את תפקידו ברצינות ותוך הפגנת ידע מקצועי רב.  אמין ומסור בעל רמה אישית גבוהה, ממלא את תפקידו בקנאות ובמעורבות רבה, מקצועי ואכפתי".

זה היה ערן, אלו היו ערכיו. חבריו לצוות ולמפקדה סיפרו תמיד כי היה מפקד קשוח מאד ועם זאת אדם ביישן, צנוע ומעורר הערכה ביכולותיו לדרוש מעצמו ומחייליו יחס בונה וחיובי. מחד, שמר על ריחוק מחייליו כיאה למפקד אך דבר לא מנע ממנו לדאוג לכל אחד מהם באופן אישי ומסור.

ביום ט"ז באדר א' תשנ"ב (20.2.1992), סמוך לכפר כפרא בלבנון, נפל ערן בקרב מול חיזבאללה. הוא הובא למנוחת עולמים בית העלמין הצבאי בראשון-לציון, עיר ילדותו ומגוריו. ערן הותיר אחריו הורים, אחות ענת, ושני אחים יניב ושרון, ובת זוג לחיים גאיה. על שירותו בקבע קיבל תעודת הוקרה וכבוד.

בין המנחמים היו צמרת הביטחון והממשלה בישראל, ביניהם שר הביטחון דאז, משה ארנס שכתב למשפחתו של ערן:

"סרן ערן אלכאוי נתן את חייו למען מולדתו. הוא היה קצין מקצועי, צנוע, אכפתי ואחראי. דרש מחייליו דרישות גבוהות תוך רגישות-יתר לחיי הפרט. הוא היה מנהיג כריזמטי והיווה דוגמא אישית למופת".

הרמטכ"ל דאז, רב אלוף אהוד ברק ספד לו: "גיליתי מפקד נערץ ביותר ששאף תמיד לשלמות".

עמותת חסדי ערן, לזכרו של סרן ערן אלכאוי ז"ל פועלת להנצחת ערכיו ולהמשך דרכו של ערן שארץ ישראל, המולדת, עם ישראל וערכי נתינה, חסד, יושרה וסבלנות היו נר לרגליו.  

השנה, 2016, הלך לעולמו אביו של ערן, עובדיה אלכאוי ז"ל. עמותת חסדי ערן, המתנדבים ואוהבי המשפחה מרכינים ראש בצער על מותו ומאחלים למשפחתו שלא לדעת עוד צער.

 

שר הביטחון, משה בוגי יעלון ספד לעובדיה ז"ל:

"הלילה נפטר עובדיה אלכאוי. עובדיה היה אביו של רב-סרן ערן ז"ל,  מפקד פלוגה בגדוד 202, שנפל בקרב עם מחבלים בדרום לבנון בפברואר 1992.

הייתה לי הזכות, כמח"ט הצנחנים, להיות מפקדו של ערן. ערן היה קצין איכותי, ערכי ומקצועי, מהמפקדים הטובים, המוכשרים והאמיצים ביותר שצמחו בחטיבת הצנחנים באותן שנים. תמיד עמד בראש, הוביל, לקח אחריות, חינך את חייליו לערכים, דגם לחיקוי עבור כולנו, וגם עבורי.

את כל הטוב הזה, העניקו לערן הוריו עובדיה (שהיה אזרח עובד צה"ל עד יציאתו לגימלאות) ונעמי, בביתם הצנוע בראשון לציון. אנשים מיוחדים וצנועים כל כך שחינכו את ילדיהם לערכים טובים, לתרומה למדינה, להיות ראש גדול ולקחת אחריות.

המשפחת המיוחדת הזו איבדה הלילה את אביה, העוגן שלה. אדם שזכיתי להכיר לעומק אחרי נפילתו של ערן, ושהותיר בי חותם רב-רושם בזכות אישיותו המיוחדת,  עוצמתו האנושית השקטה, ויכולתו להמשיך בחיים על אף האבדן העצום.

עובדיה יחסר לי ולכל מי שהכירו.

אני מבקש להשתתף בצערם של הרעיה נעמי, הילדים ענת, יניב ושרון ושאר בני המשפחה.

יהי זכרם של עובדיה וערן אלכאוי ברוך".