חייל בודד זכויות: כי מגיע להם הטוב ביותר

בעוד שלחייל בודד יש זכויות הייחודיות למעמדם הייחודי, הם עדיין זקוקים לסיוע נוסף, ואנחנו כאן כדי לעשות זאת ובעיקר כדי להבטיח את רווחתם, במהלך השירות ולאחר מכן.

אם תעשו חיפוש מהיר בגוגל של "חייל בודד זכויות" תגלו שחיילים בודדים בישראל זכאים לזכויות רבות וטובות, מה שיגרום לכם לחשוב שיש מי שדואג להם. בפועל? "לא כל הנוצץ זהב", והזכויות הללו שאמורות לסייע לחיילים אינן באמת תמיד מספקות, גם מכיוון שקיימים פערים בין מה שהזכויות האלה מעניקות לצרכים האמיתיים של החיילים, וגם מכיוון שאל מול יוקר המחייה בישראל הזכויות הללו לא באמת מסייעות במימון כל ההוצאות החיוניות, וישנן רבות כאלה. בנוסף, ישנה גם בעיה של מודעות, ולא כל החיילים הבודדים מודעים לזכויות שלהם, או יודעים איך לדרוש אותן לאור העובדה שתהליך הגישה לזכויות יכול להיות מסובך ודורש התמודדות עם פקידות ומערכות שונות, ורבים מהחיילים הבודדים מגיעים ממדינות זרות ואינם מכירים את התהליך.

חייל בודד זכויות


חייל בודד זכויות: מהן וכיצד ניתן לקבל אותן?

ובכן, חייל בודד זכאי למגוון רחב של זכויות והטבות, הכוללות תמיכה כלכלית, דיור מסובסד, תמיכה רפואית וחינוכית, חופשות מורחבות ועוד. התמיכה הכלכלית כוללת מענקים, תשלומים חודשיים, וסיוע בכיסוי הוצאות חיוניות, כאשר בתחום הדיור, חיילים בודדים זכאים לקבלת דיור מסובסד או השתתפות בשכר דירה.  כמו כן, חיילים בודדים זכאים לטיפול רפואי מעמיק, כולל טיפולים שאינם נכללים בביטוח הבריאות הסטנדרטי, ובנוסף לכך, בתחום החינוך, הם יכולים לקבל מלגות לימודים וסיוע במימון קורסים והכשרות. חיילים בודדים גם מקבלים ימי חופשה נוספים וימי מחלה, ולצערנו במקום לנוח קצת משירותם הצבאי להתפנק, הם נוהגים לצאת לעבוד כדי להרוויח עוד קצת כסף. כדי לקבל את הזכויות הללו, חייל בודד צריך להיות מוכר ככזה על ידי צה"ל, ותהליך כולל מילוי טפסים והגשת מסמכים המוכיחים את המעמד שלו כחייל בודד. אך ורק לאחר הכרה רשמית, החייל יכול לפנות למחלקה הרלוונטית בצה"ל או לארגונים שונים המתמחים בתמיכה בחיילים בודדים כדי לקבל מידע נוסף ולקדם את בקשתו לקבלת הזכויות וההטבות.


הקשיים וההתמודדות של חיילים בודדים

בואו נגיד את זה ככה, זכויות כמו חול ואין מה לאכול, פשוטו כמשמעו. בעוד שאין ספק שחיילים זקוקים למלגות לימודים, ימי מחלה, וייעוץ מקצועי, אלו אינן הזכויות שמסייעות להן לתפקד בחיי היומיום. בפועל, חיילים בודדים מתמודדים עם קשים כלכליים חמורים, ובמקרים רבים אין להם את היכולת לממן צרכים חיוניים ומידיים כמו מזון, מוצרי היגיינה, תשלומים שוטפים, ובוודאי לא הוצאות בלתי צפויות. כיצד זה ייתכן? ובכן מהסיבה העיקרית שהמענקים, וההשתתפות בשכר דירה אינם מסונכרנים עם יוקר המחייה ומחירי שכירויות, וכיוון שלחיילים בודדים אין תמיכה נוספת, ואין את האפשרות לעבוד (כיוון שהם משרתים בצבא!), הם נאלצים להתמודד עם קשים כלכליים, ואף לחיות מהיד לפה, במקרה הטוב. כמו כן, צריך לזכור שמדובר באנשים מאוד צעירים, שמתמודדים עם כל הקשיים הללו לבד וללא תמיכה משפחתית, תוך כדי שירות צבאי מלא ומשמעותי.


הסיוע של עמותת "חסדי ערן": חייל בודד זכויות, הטבות, וכל מה שביניהם

הפעילות של עמותת "חסדי ערן" חיונית לרווחתם של חיילים בודדים בישראל ומספקת להם תמיכה מעבר למה שהמערכת הצבאית והמדינה מציעות להם. מעבר לכך שהיא מקלה על התנאים הפיזיים של החיילים, היא גם מעניקה להם תחושת שייכות ותמיכה רגשית, ומאפשרת להם להמשיך את שירותם בראש שקט ורגוע. עם זאת, פעילותה של העמותה תלויה בתרומות מהציבור, וכדי להמשיך ולסייע לחיילים בודדים ואף להרחיב את פעילותה היא זקוקה לתרומות נוספות.

אנא עזרו לנו לעשות זאת. תרומתכם היא משמעותית לחייהם של הצעירים והצעירות הללו שבוחרים בכל יום להישאר ולהילחם על בטחון מדינת ישראל, למרות כל האתגרים האישיים.

כל תרומה ולו הכי קטנה מסייעת לנו להמשיך ולעשות למענם. הצטרפו למאמץ המשותף, והראו להם שעם ישראל נמצא כאן בשבילם. מגיע להם.

אולי יעניין אותך גם:

עמותה לחיילים בודדים

עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

קרא עוד »