עמותת "חסדי ערן": העמותה של כלל החיילים הבודדים בישראל

בלב המאבקים והנתינה של מדינת ישראל, עומדים חיילים בודדים – צעירים אמיצים, המשרתים רחוק מביתם. וכעת, זה הזמן שלנו לתת בחזרה ולהראות להם שהם לא לבד. בחברה הישראלית, מעמדם של חיילים בודדים הוא ייחודי ומרגש. חיילים אלה הם צעירים וצעירות, אשר בחרו לשרת בצה"ל תוך כדי שהם מתמודדים עם אתגרי השירות ללא תמיכה משפחתית בארץ. בעוד שרבים מהם הם עולים חדשים אשר החליטו להקריב את נוחיותם ולהתגייס  למען לביטחון מדינת ישראל, אחרים הם ילידי הארץ שנפלטו שנותרו ללא משפחה מסיבות שונות. כך או כך, הם סמל לאומץ ונתינה וזוהי חובתנו המוסרית כחברה ישראלית לתרום ולסייע להם. לידיעתכם, בישראל כיום יש למעלה מ-7000 חיילים בודדים המספקים את המענה הבטחוני החשוב ביותר, שמירה על ביטחון המדינה, והם עושים זאת מבחירה תוך ויתור על חום המשפחה והבית. עם זאת, לצערנו הרב (ולבושתנו הרבה!) רבים מהם מתמודדים עם קשיים כלכליים רבים, כאשר חלקם, ביציאתם מהבסיס חיים מתחת לקו העוני. אז כיצד אתם יכולים לעזור? דרך תרומות, ואם תעשו חיפוש אחד קצרצר בגוגל של "חיילים בודדים עמותה", מיד תגלו את עמותת "חסדי ערן", העמותה המוכרת והמובילה בישראל בסיוע לחיילים בודדים.

חיילים בודדים עמותה
חיילים בודדים תרומות

עמותת "חסדי ערן": עמותה של אהבה

עמותת "חסדי ערן" מגוללת סיפור של אומץ, אהבה, ונתינה, והינה הוקמה ב-2008 על ידי שרון אלכאוי, לזכר אחיו סרן ערן אלכאוי ז"ל, שנפל בקרב מול חיזבאללה ב-1992. למעשה, דווקא מתוך כאב ושכול, שרון החליט להפוך את הטרגדיה למקור השראה ולהוקיר את זכר אחיו בדרך הטובה ביותר: על ידי עזרה לאחרים. העמותה הוקמה כדי לשמר את מורשתו ועקרונותיו של ערן, שבחייו התבטאו באחריות, נדיבות, ענווה, ואהבת האחר, כאשר מטרתה העיקרית היא לתמוך ולסייע לחיילים בודדים בישראל. "חסדי ערן" פועלת בכל ימות השנה ומספקת מגוון רחב של סיוע לחיילים בודדים, מחבילות מזון ומוצרים בסיסיים, דרך סיוע בדיור ומלגות לימוד, ועד לאירועים חברתיים ופעילויות המחזקות את הקשר והתחושה של שייכות. כל אלו מבטאים את המחויבות של העמותה בלא רק לספק לחיילים תמיכה חומרית, אלא גם לבנות להם קהילה תומכת ומחזקת. יותר מכך, עמותת "חסדי ערן" היא מלכ"ר וכל פעילי העמותה (ללא יוצא מן הכלל!) פועלים בהתנדבות מלאה. חשוב להבין, תרומה לעמותת "חסדי ערן" היא לא רק עזרה לחיילים בודדים, אלא גם הכרה בחשיבות של  ערך הנתינה והסולידריות בחברה הישראלית.


מדוע חשוב לתרום לחיילים בודדים?

רוב האנשים שהיו בצבא מכירים היטב את התחושות של הרצון לצאת הביתה בשבת, להתפנק במקלחת חמה, וכמובן לאכול כבר את האוכל החם והטעים של אמא. לצערנו, במקרה של חיילים בודדים, זה ממש לא המקרה. בפועל, לחיילים בודדים לא תמיד יש לאן לחזור ביציאות מהבסיס בשבתות וחגים, אוכל חם זו פריבילגיה שאין להם, והכי חמור? במקרים רבים הם אפילו לא יכולים לממן לעצמם מוצרי מזון בסיסיים או מוצרי הגיינה, ואף נאלצים לבחור בין פריט חיוני אחד לאחר. קשה לכם להאמין? ובכן זוהי מציאות חייהם, והתרומות שלכם יכולות לשנות זאת. רק כדי לסבר את אוזניכם, בעזרת התרומות שלכם, לא רק שעמותת "חסדי ערן" מגיעה לכל מקום שבו חיילים בודדים זקוקים לעזרתם, אלא הם גם מקפידים לתת להם מענה לכל צורך ובקשה, בין אם מדובר בחטיף, לפטופ, זוג גרביים, או כל דבר אחר. יותר מכך? לרבים מהחיילים יש קשר ישיר לשרון, יו"ר העמותה, שמהרגע שהוא פותח את עיניו הוא פועל במסירות ובאהבה רק כדי לתת לבקשותיהם מענה מהיר. במילים אחרות? התרומות שלכם משנות להם את החיים ומאפשרות לעמותה לחבק אותם, להעניק להם, ובעיקרון להיות להם המשפחה שאין להם בישראל.


אז כבר הספקתם לעשות חיפוש של "חיילים בודדים עמותה" וגיליתם את "חסדי ערן" הנפלאים?

עכשיו זה הזמן שלכם לכם לעזור.

בכל רגע נתון, יש חיילים בודדים הזקוקים לעזרה, לתמיכה, למילה טובה, ולמשפחה, ועמותת חסדי ערן, לוקחת על עצמה באהבה גדולה את המעמד. עם זאת, כדי להמשיך ולעשות עבור כל אותם חיילים וחיילות, העמותה זקוקה לעזרתכם. כל תרומה ולו הכי קטנה מהווה חלק בלתי נפרד מהמאמץ להביא אור לחייהם, ולהקל עליהם אל מול האתגרים הרבים שעומדים מולם.

אנא, הצטרפו אלינו במסע זה. תרומתכם היא המפתח להמשך פעילותה החיונית של עמותת חסדי ערן, וכל תרומה משנה חיים.

אולי יעניין אותך גם:

עמותה לחיילים בודדים

עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

קרא עוד »