חייל בודד הטבות: מייעוץ ותמיכה ועד מלגות לימודים

חיילים בודדים נושאים על עצמם מטלות קשות ואחריות רבה, וכל זאת ללא תמיכה משפחתית. מתוך הכרה בנסיבות אלו, הם מקבלים תמיכה מיוחדת והטבות שונות מין המדינה. לצערנו, הן אינן תמיד מספיקות. עבור חייל בודד הטבות הן דבר משמעותי. בעוד שעבור חיילים אחרים יש דברים המובנים מאליו, כמו הכביסה של אמא, והטרמפים של אבא לבסיס, המציאות של חיילים בודדים היא שונה לחלוטין, והם בעיקר, לצערנו, תלויים אך ורק בעצמם. יחד עם זאת, בהיותם מוכרים על ידי המדינה והמערכת הצבאית כחיילים בודדים הם זכאים לכמה וכמה הטבות שנועדו קצת להקל על מצבם.  האם ההטבות האלו מסייעות להן? בהחלט כן, אך לצערנו הן אינן מספקות תמיכה מלאה, מה שמקשה על חיילים בודדים להתמודד עם האתגרים היומיומיים בראש שקט ולחיות בתחושת וודאות של היכן ישהו ביציאתם מהבסיס, האם יש להם מספיק כסף כדי לרכוש מזון, האם הם יכולים להרשות לעצמם מוצרים חיוניים אחרים, וכיצד הם ישלמו את החשבונות בסוף החודש. האם נשמע לכם סביר שחיילים בודדים שבחרו להתגייס לצה"ל כדי להגן על ביטחון המדינה חיים בכאלו תנאים? אנו מקווים שתשובתכם היא "לא" ושאתם מבינים שזוהי חובתנו כחברה לסייע להם כמה שניתן.

חייל בודד הטבות
חייל בודד הטבות


חייל בודד הטבות: מהן?

כיוון שהמערכת הצבאית והמדינה מכירים במצבם הייחודי של חיילים בודדים הם מעניקים להם שורה של הטבות שמטרתן להקל על תנאי חייהם ולתמוך בהם במהלך שירותם. אחת ההטבות המרכזיות היא דיור מסובסד או השתתפות בשכר דירה, כאשר בנוסף, החיילים מקבלים סיוע כלכלי בדמות מענקים ותשלומים חודשיים המיועדים לעזור להם לכסות את הוצאות המחייה הבסיסיות. בתחום הרפואי חיילים בודדים נהנים מטיפול רפואי מלא ובמקרים מסוימים גם מטיפולים נוספים שאינם נכללים בפוליסת הבריאות הסטנדרטית. כמו כן, לאחר שחרורם הם זכאים לתמיכה בתחום החינוך, כולל מלגות לימודים וסיוע במימון קורסים והכשרות, ויש לציין כי חיילים בודדים גם מקבלים תנאים מיוחדים בנוגע לחופשות, כגון חופשות ארוכות יותר והקלות בקבלת ימי מחלה. מעבר לתמיכה המעשית, משרד הביטחון וארגונים שונים מציעים תמיכה נפשית וחברתית לרבות תכניות מנטורים, אירוחים בחגים ופעילויות קהילתיות שנועדו להקנות לחיילים הבודדים תחושת שייכות ותמיכה.


הקשיים של חיילים בודדים למרות ההטבות

בעוד שזה נשמע שההטבות הניתנות לחיילים בודדים הן מצוינות ופרקטיות, במבחן המציאות הן לא באמת מספיקות. מדוע? ובכן, ראשית מכיוון שלרוב החיילים הבודדים אין זמן לעבוד (כיוון שהם רוב הזמן בצבא!), כך שסיוע כספי הוא לא מספיק למי שאין שום הכנסה. בפועל, לא כל החיילים זוכים לדיור מסובסד וסיוע בשכר דירה למי שאין הכנסה נוספת זה לא מאוד עוזר. כמו כן, צריך לזכור שיוקר המחייה בישראל הוא בין הגבוהים בעולם והתשלומים החודשיים שנועדו לעזור להם לכסות הוצאות מחייה בסיסיות לא ממש תואמות למחירים בישראל. לא פחות חשוב, מכיוון שאין באפשרותם לחסוך, אין להם תקציב להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות, כגון צורך בטכנאי, או איש מקצוע אחר(כפי שקורה לכולנו). בשורה תחתונה, למרות ההטבות שחיילים בודדים מקבלים מהמדינה, הם עדיין מתקשים לממן את עצמם, ואף לא פעם קורה שחייל בודד נאלץ לבחור בין מזון למוצר חיוני אחר כיוון שאין ביכולתו לממן את שניהם.


עמותת "חסדי ערן": עזרה והטבות לחייל בודד בישראל

אמרתם "חייל בודד הטבות" אמרתם עמותת "חסדי ערן". העמותה הערכית הזו שהוקמה על ידי שרון אלכאוי לזכר אחיו סרן ערן אלכאוי ז"ל, שנפל בקרב מול חיזבאללה בשנת 1992, נחשבת לאחת העמותות המובילות והמשפיעות בתחום התמיכה והסיוע החיילים הבודדים בישראל. מאז הקמתה, עמותת "חסדי ערן" פעלה להעניק לחיילים בודדים שירותים ותמיכה במגוון תחומים, מתוך הכרה במצוקתם הייחודית וברצון להקל על מצבם. העמותה מספקת לחיילים אלו סיוע כלכלי, כולל סלי מזון, הספקת ציוד מגורים, ביגוד, סיוע ברכישת ציוד נדרש, הובלה, תלושי קנייה, מלגות לימודים, והמון תמיכה רגשית וחברתית. בנוסף עמותת "חסדי ערן" מקיימת פרויקטים שונים המתמקדים בהעצמת החיילים הבודדים ובסיוע להם להשתלב בחברה הישראלית במהלך ולאחר שירותם הצבאי לרבות תוכניות מנטורים, סדנאות לפיתוח מיומנויות אישיות ומקצועיות, וסיוע במציאת עבודה. מדובר בעמותה שמבינה את האתגרים המיוחדים העומדים בפני החיילים הבודדים ופועלת במסירות שאין כמותה לתת להם מענה לכל צורך, מרכישת זוג גרביים ועד מלגות לימודים.


עמותת "חסדי ערן": עמותה ללא מטרות רווח

עמותת "חסדי ערן" היא עמותה המבוססת על התנדבות ועל תרומות של אנשים טובים. כל הפעילים שלה, כולל צוות ההנהלה פועלים בהתנדבות מלאה וללא דמי שכר, כאשר כל תרומה שנכנסת לעמותה מיועדת לצרכי החיילים בלבד. התמיכה והסיוע שהעמותה מעניקה לחיילים הבודדים מסייעת להם באופן משמעותי במהלך תקופת שירותם הצבאי ולאחר מכן, ופועלת אך ורק מרצון לעזור ומתוך הכרה שהחיילים הבודדים הם צעירים וצעירות המתמודדים עם קשיים קשים מנשוא ללא תמיכה משפחתית.

אנא עזרו לנו להמשיך ולעזור להם. כל תרומה ולו הכי קטנה, עוזרת לנו להקל עליהם ולשנות את חייהם לטובה. זכרו, אין ראויים מהם לעזרתנו ולעזרתכם, וזוהי ההזדמנות שלכם להושיט להם יד.

אולי יעניין אותך גם:

עמותה לחיילים בודדים

עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

קרא עוד »