זכויות של חייל בודד: לב, אומץ, ותמיכה בדרך לעתיד

חיילים הבודדים הם הגיבורים ה"שקטים" של החברה הישראלית. והצורך שלהם בזכויות מיוחדות לאחר שחרורם מהצבא הוא חיוני. חיילים אלה מתמודדים עם אתגרים רבים במהלך שירותם, וזוהי חובותינו להעניק להם סיוע ממוקד ומותאם במעבר לחייהם האזרחיים, כהכרה בתרומתם והקרבתם. חיילים בודדים בצה"ל תורמים באופן יוצא דופן לביטחון מדינת ישראל ומבצעים שירות צבאי מלא ומשמעותי, תוך כדי התמודדות עם קשיים רבים שנובעים ממעמדם הייחודי ללא תמיכה משפחתית קרובה. הם נאלצים להתמודד לא רק עם האתגרים היומיומיים של חיי השירות הצבאי, אלא גם עם קשיים כלכליים ורגשיים, ושירותם של חיילים אלו גם כאשר הם נתונים במצבים מאתגרים ולעיתים אף בודדים מעיד על אומץ לב ועל נחישות לתרום לביטחון המדינה. לכן זוהי מחויבותנו כחברה וכמדינה להכיר בתרומתם העצומה ולהעניק להם את הסיוע הדרוש לאחר שחרורם מהשירות. אממה, בעוד שהמדינה מכירה במצבם ומעניקה להם זכויות של חייל בודד, בפועל הם עדיין הם לא מקבלים את כל התמיכה הנדרשת להתמודדות עם המעבר לחיים האזרחיים, וקיים צורך חיוני בהרחבת התמיכה המוצעת להם. ובכן, זה בדיוק מה שעמותת "חסדי ערן" עושה, גם מתוך הבנה רחבה יותר של הצרכים הייחודיים שלהם, וגם ממקום של הכרה במחויבות ובתרומתם למדינת ישראל.

זכויות של חייל בודד
זכויות של חייל בודד


אז מהן הזכויות של חייל בודד במדינת ישראל?

מדינת ישראל, המתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וחברתיים רבים, מכירה בחשיבות הסיוע לחיילים בודדים, אשר מהווים חלק בלתי נפרד ממערכת הביטחון שלה, ומעניקה להם זכויות מיוחדות שמטרתן לסייע בהתמודדות לאחר שחרורם מצה"ל. הזכויות של חייל בודד כוללות מענקי שחרור המספקים תמיכה כלכלית חיונית ומקלים על המעבר לאזרחות, תמיכה בדיור, הן באמצעות מענקים לשכירות דירה והן דרך עזרה במציאת מקום מתאים לגור בו, ייעוץ קריירה, אשר נועד לעזור להם לקבוע מטרות מקצועיות ולתכנן את עתידם התעסוקתי, ומלגות ללימודים, המאפשרות לחיילים בודדים להמשיך את השכלתם הגבוהה ולהתקדם לעבר מקצועות שמעניינים אותם. נוסף על כך, העזרה בהשתלבות בשוק העבודה, כוללת הכוונה והפנייה למשרות שונות, ולעיתים אף סדנאות והכשרות שמטרתן להגביר את הסיכויים למציאת עבודה מתאימה. אז למה זה לא מספיק? כיוון שהמענקים השונים, לרבות המענק לשכר דירה אינו תואם את מחירי הדיור הגבוהים ואת יוקר המחייה בישראל, מה שמותיר את החיילים תחת עומס כלכלי ורגשי קשה מנשוא.


עמותת "חסדי ערן": מתן סיוע מוגבר לחיילים בודדים לאחר שחרורם

עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שמתמקדת בסיוע לחיילים בודדים במהלך שירותם הצבאי ולאחר שחרורם. העמותה שהוקמה בשנת 2008 על ידי שרון אלכאוי לזכרו של לזכרו של אחיו,  סרן ערן אלכאוי ז"ל, פועלת בכל ימות השנה סביב השעון כדי להבטיח שכל חייל בודד בישראל מקבל את הסיוע הנדרש לו, גם בסיום שירותם. הסיוע הזה כולל תמיכה בדיור, ייעוץ קריירה, מלגות ללימודים, הספקת ציוד דיור, תלושי מזון, הובלת ציוד בין דירות, סיוע בהליכים בירוקרטיים,  ועוד וכל אלה מיועדים להבטיח שהמעבר מהחיים הצבאיים לחיים האזרחיים יהיה חלק ותומך ככל האפשר. בנוסף לכך, העמותה מעניקה לחיילים בודדים משוחררים תמיכה רגשית ומנטלית ומקפידה לארגן עבורם אירועים ופעילויות כדי שידעו שהם אף פעם לא לבד ושיש להם קהילה אוהבת ותומכת. חשוב לזכור, ההתמודדות עם חיים חדשים לאחר שירות צבאי, במיוחד ללא רשת ביטחון משפחתית, היא לא פחות קשה משירות צבאי, וזה דורש מאיתנו כחברה לפעול כדי להקל עליהם כאשר הסיוע של המדינה אינו מספק. מעבר להכרה במסירות ובתרומתם האישית של החיילים הבודדים, התמיכה הזו גם מהווה השקעה אסטרטגית בעתידם ובעתיד החברה הישראלית, ואין ראויים מהם לקבל כל סיוע נדרש להצלחה בחיים האזרחיים.


עמותת "חסדי ערן": התרומות שלכם, הסיוע שלנו, החיים שלהם

נתחיל ונאמר כי הסיוע של עמותת "חסדי ערן" חיוני לעתידם של החיילים הבודדים לאחר שחרורם. הסיוע שכולל תמיכה הרגשית, כלכלית, ומקצועית, מהווה גשר חשוב לחיים האזרחיים של החיילים האלה, אשר תרמו רבות לביטחון המדינה. כל תרומה לעמותה תורמת להם באופן משמעותי ומאפשרת ל"חסדי ערן" להמשיך ולספק את התמיכה הנדרשת לעוד ועוד חיילים. ראוי לציין  שעמותת "חסדי ערן" היא עמותה ללא מטרות רווח, וכלל פעילות העמותה מבוססת על התנדבות ללא שכר, מחברי ההנהלה ועד אחרון המתנדבים. לפיכך, אנו קוראים לכם, אזרחי ישראל, להצטרף למשימה החשובה הזו ולתרום כמה שביכולתכם. כל תרומה ולו הכי קטנה מסייעת לחיילים הללו שנתנו מעצמם למען כולנו. הם הבטיחו את עתיד המדינה, ועכשיו הזמן שלנו להבטיח את שלהם.

אולי יעניין אותך גם:

עמותה לחיילים בודדים

עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

קרא עוד »