עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

עמותת "חסדי ערן", הנקראת על שם סרן ערן אלכאוי ז"ל שנפל בקרב מול חיזבאללה ב-1992, הוקמה ב-2008 על ידי אחיו, שרון אלכאוי. שרון, שהיה רק בן 17 כאשר איבד את אחיו, בחר להקים עמותה לחיילים בודדים, גם כדי להמשיך את מורשתו של ערן, אך גם  מתוך אמונה שחיילי ישראל הם "הלב הפועם" של המדינה וזוהי חובתנו לסייע להם במהלך שירותם. עמותת "חסדי ערן" מבצעת פעילות שוטפת למען חיילים בודדים וקרביים, המתמודדים עם אתגרי שירותם הצבאי ובמיוחד עם קשיים כלכליים, ולאורך השנה שולחת לחיילים בודדים ואלפי מארזי מזון ותווי קנייה כדי לאפשר להם לעבור את שירותם בראש נקי, בטן מלאה, ותחושה שיש מי שעומד מאחוריהם.  חשוב לציין כי העמותה הינה מלכ"ר וכל צוות העמותה פועל בהתנדבות מלאה, כאשר כלל הפעילות מתבססת על תרומות מחברות, עסקים ואנשים פרטיים. עם זאת, מאז אירועי ה-7/10 שהובילו למלחמת "חרבות ברזל", נדרשת תמיכה גדולה יותר עבור החיילים, והחשיבות של תרומות נוספות גברה באופן משמעותי.

עמותה לחיילים בודדים


עמותה לחיילים בודדים: מי הם ולמה הם זקוקים לנו?

חיילים בודדים הם צעירים וצעירות המשרתים בצה"ל המוכרים במערכת הצבאית כחיילים שאין להם רשת תמיכה משפחתית. בעוד שרבים מהם עלו לישראל כעולים חדשים ללא משפחתם, ישנם גם חיילים בודדים אשר הינם ילידי הארץ אך מצבם המשפחתי אינו מאפשר להם לקבל תמיכה ביתית.  בישראל כיום יש כ-7000 חיילים בודדים המשרתים בצה"ל, ובעוד שהאתגרים שבהם הם נתקלים רבים ומגוונים, הקשיים הנפוצים שלהם כוללים קשיים לוגיסטיים, רגשיים ופיננסיים, ואף עד כמה שמזעזע לומר זאת, רבים מהחיילים הבודדים סובלים מעוני. מדובר בפרדוקס מביש, שבו מצד אחד החיילים הבודדים מהווים חלק בלתי נפרד מחוסן ישראל והם מייצגים את רוח הנתינה, הערכים והאומץ של החברה הישראלית, ומצד שני הם  מתמודדים עם  קשיים במימון צרכים בסיסיים. כמו כן, צריך לזכור שבנוסף לעול הכלכלי, לחיילים בודדים רבים אין היכן לשהות ביציאתם מהבסיס, אין להם היכן להיות בחגים (או משפחה לחגוג עמה!), ובאופן טבעי רבים מהם סובלים מגעגועים ומתחושה של בדידות. לכן, התמיכה בהם היא לא רק עניין של אחריות לאומית, אלא גם הכרה בתרומתם הגדולה ובחשיבותה של חוויית השירות לכל חייל וחיילת בישראל.


הפעילות של עמותת "חסדי ערן"

"חסדי ערן", אשר בימים רגילים פועלת כעמותה לחיילים בודדים, מתמקדת מאז הקמתה במתן חבילות מזון, ארגון אירועים חברתיים, הקצאת מלגות לימוד, סיוע במציאת דיור, חלוקת ציוד, עזרה בהובלות, ומתן תמיכה רחבה, ואף בכל שנה, ובמיוחד בחגים, העמותה שולחת יותר מ-2000 מארזי מזון לחיילים בודדים. אולם, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" העמותה הרחיבה משמעותית את פעילותה וכיום מעניקה סיוע לכלל החיילים שנמצאים בחזית הלחימה.  למעשה, בהווה העמותה פועלת סביב השעון כדי לספק לחיילים בשטח ביגוד תרמי, אפודים, ציוד חורף, ערכות עזרה ראשונה, משלוחי מזון ומים, ומוצרים חיוניים אחרים. יותר מכך, העמותה מנהלת מרכזי קשר ותמיכה למשפחות החיילים, ונותנת מענה מהיר לבקשות ספציפיות ולצרכים העולים מן השטח. מיותר לציין שבתקופה זו חיילים בודדים זקוקים לעזרתה של  העמותה יותר מתמיד, ומשפחת "חסדי ערן" דואגת להגיע עבורם לכל מקום בארץ גם כדי להעניק להם מעטפת רגשית וגם כדי לספק להם תמיכה לוגיסטית לכל צורך ובכל עת, כאשר כל פעילות העמותה מתבצעת בעזרתם של אלפי המתנדבים המגיעים מכל קצוות החברה הישראלית, ובעזרת תרומותיהם של אנשים נדיבים.


אנא סייעו לנו בתרומות נוספות

התרומות לעמותת "חסדי ערן" חיוניות לתמיכה בחיילים בודדים, קבוצה פגיעה ומיוחדת בחברה הישראלית. עבור החיילים והחיילות המשרתים רחוק ממשפחותיהם ומביתם, כל תרומה מסייעת להם במזון, ביגוד, ציוד, ותמיכה רגשית, אך חשוב מכך, בהעצמת רוחם את רוחם ובהפחתת תחושת הבדידות, ובתקופה קשה כמו בהווה, הצורך בתמיכה גובר והתרומות הופכות לאף יותר קריטיות. הפעילות של "חסדי ערן" תלויה בנדיבותכם, וכדי להמשיך ולתמוך בחיילים הללו, המהווים חלק חשוב ממבנה החברה והביטחון בישראל, אנו זקוקים לעזרתכם. אנא עזרו לנו להמשיך ולסייע להם.

אולי יעניין אותך גם: