תרומות לחיילים בודדים משוחררים: להתחיל את החיים כשווים בין שווים

תרומות לחיילים בודדים משוחררים הן חיוניות בתקופת השחרור כאשר הם עומדים בפני אתגרי המעבר לחיים האזרחיים, וזוהי חובתנו לסייע להם בבניית עתידם, מתוך הכרת תודה והערכה לשירותם, ולספק להם את התמיכה הדרושה להצלחה.

תרומות לחיילים בודדים משוחררים מצה"ל הן לא רק מעשה של חסד אלא גם של מחויבות חברתית. המעבר מהשירות הצבאי לחיים האזרחיים מהווה אתגר גדול, שלעיתים אינו פחות משמעותי מאשר האתגרים שעמם התמודדו החיילים במהלך שירותם, ויש אף שיגידו שיותר. השילוב של  קשיים כגון מציאת עבודה, מציאת דיור, ומימון הוצאות שוטפים, בנוסף לנסיבות חייהם המורכבות שלא נעלמות עם השחרור מהצבא, וחוסר בתמיכה משפחתית בנקודה כל כך קריטית מחייב אותנו, כחברה, לקחת חלק פעיל ולהיות להם תמיכה. התמיכה הזו יכולה להתבטא בתרומות כספיות שיכולות לסייע במימון לימודים, תמיכה במציאת עבודה, הכנה לראיונות עבודה, סדנאות לפיתוח מיומנויות אישיות ומקצועיות, סיוע במציאת דיור, ועוד, אך עלינו להביא לכך שהחיילים הבודדים יוכלו לבנות לעצמם עתיד מבטיח, ולהשתלב בשוק העבודה ובמדינת ישראל באופן כללי. מעבר לכך שעלינו כחברה, להכיר תודה ולבטא את הערכתנו למסירותם ולשירותם, זוהי גם הדרך הטובה ביותר לפיתוח חברתי ובר קיימא של החברה הישראלית.

תרומות לחיילים בודדים משוחררים
תרומות לחיילים בודדים משוחררים

מדוע יש צורך בתרומות לחיילים בודדים משוחררים?

תרומות לחיילים בודדים משוחררים הן חיוניות לתמיכה במעברם לחיים אזרחיים, במיוחד לאור העובדה שהמלגות וההטבות שהם מקבלים בשחרור אינן מספיקות כדי להעניק סיוע מקיף באתגרי המעבר השונים והרבים. למעשה, רק כדי לסבר את אוזניכם, כאשר מדובר במלגות לימודים לחיילים בודדים, מלגות רבות כרוכות בתנאים מסוימים שלא כל חייל בודד מסוגל או יכול לעמוד בהם, כגון מגבלות על מסלולי לימוד, דרישות אקדמיות גבוהות, או דרישה להתנדבות (כאשר אין להם זמן לכך!) דבר שיוצר מצב שבו חלקם אינם זכאים להן. בנוסף לכך, בשלב זה של חייהם, צעירים בודדים אלו הולכים לעבוד במקומות שבהם השכר הוא נמוך, ומתקשים מאוד לממן הוצאות שוטפות, מצרכי מזון, ציוד חיוני למגורים, וכמובן הוצאות בלתי צפויות (כפי שיש לכולנו!), וצריך לקחת בחשבון שיוקר המחייה בישראל הוא בין הגבוהים בעולם. לפיכך, תרומות מהקהילה ומארגונים שונים יכולות למלא את הפער הזה על ידי הספקת תמיכה כלכלית, סיוע במציאת דיור, הכנה לשוק העבודה, ותמיכה רגשית, והן מאפשרות לחיילים הבודדים המשוחררים להתמודד עם האתגרים הכלכליים והאישיים שמציבים בפניהם חיי האזרחות, ולעזור להם לבנות עתיד טוב יותר עבור עצמם.


תרומות לחיילים בודדים משוחררים: תמיכה חיונית בבניית עתידם

המעבר מהשירות הצבאי לחיים האזרחיים מהווה נקודה משמעותית ומאתגרת בחייהם של חיילים בודדים משוחררים. עבור רבים מהם, הקשיים הכלכליים והרגשיים של המעבר הזה מורכבים עוד יותר בהיעדר תמיכה משפחתית ישירה, וההתמודדות עם העבר הקשה והניתוק מהמשפחה מוסיף עול נפשי שאינו פשוט. כמו כן, בעוד שבמהלך השירות הצבאי, הם היו במסגרת צבאית שמתייחסת לכולם כשווים בין שווים, ביציאתם לאזרחות הם נכנסים לפרק חדש שבו הם צריכים להתמודד לבד עם המציאות החדשה, ללא מערכת התמיכה המובנית שהצבא סיפק להם. ובכן, לאחר שנלחמו עבורנו ועבור וביטחון המדינה, עלינו להראות להם שאנו נלחם בשביל העתיד שלהם, ולהבטיח שתהיה להם נקודת פתיחה טובה ותומכת בדיוק כמו לכל חייל משוחרר אחר. זהו חובנו כחברה לדאוג לרווחתם ולעזור להם להתגבר על הקשיים הרגשיים והכלכליים שבדרכם, כדי לאפשר להם תחילת דרך חדשה ומלאת הבטחה.


העשייה של עמותת "חסדי ערן"

עמותת "חסדי ערן", בראשות מקימה שרון אלכאוי, מציעה קרן תומכת ומעניקה לחיילים בודדים משוחררים עזרה ותמיכה רבה מעבר לתקופת שירותם הצבאי. העמותה, המונה מאות מתנדבים הפועלים בהתנדבות מלאה, מופעלת מתוך שליחות ורצון אמיתי לסייע לכל החיילים הבודדים בישראל, גם במהלך שירותם וגם לאחריו. לשם כך העמותה מספקת סיוע בכל צורך, החלמתמיכה כלכלית, דרך סיוע במציאת דיור, הובלה בין דירות, מלגות לימודים בתנאים נוחים, עזרה בהשכלה ובקורסים מקצועיים, ועד לסיוע בהשתלבות בשוק העבודה. המעורבות של "חסדי ערן" בחייהם של החיילים הבודדים משוחררים מתבטאת במענה האישי והמותאם אישית לצרכיהם הייחודיים של כל חייל, והעמותה מאמינה בחשיבות של תמיכה ממושכת אשר מתמקדת לא רק בהתמודדות עם האתגרים הכלכליים, אלא גם במתן אוזן קשבת ושילוב בקהילה. דרך זו מאפשרת לחיילים לבנות עתיד טוב יותר ולהצליח בחייהם החדשים לאחר השירות. בזכות עשייתה הנאמנה והמסורה, "חסדי ערן" הפכה לעמוד תווך בקהילת החיילים הבודדים בישראל, והינה מספקת להם לא רק תקווה וסיוע מעשי, אלא גם חיבוק חם ותחושת שייכות.

כדי להרחיב את פעילותה ולהבטיח שכל חייל בודד משוחרר ימצא את התמיכה שהוא זקוק לה במהלך המעבר הקריטי הזה בחייו, עמותת "חסדי ערן" זקוקה לתרומות נוספות. אנא הושיטו יד ועזרו להם להמשיך ולעזור לחיילים הבודדים.

כל תרומה ולו הכי קטנה יכולה לשנות את חיי החיילים ולהעניק להם עתיד טוב יותר.

אולי יעניין אותך גם:

עמותה לחיילים בודדים

עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

קרא עוד »