"חסדי ערן": עמותה חיילים בודדים ללא מטרת רווח

מעוניינים לסייע לחיילים בודדים אך רוצים להיות בטוחים שהתרומות שלכם באמת נועדו אך ורק לצרכי החיילים? הכירו את עמותת "חסדי ערן", עמותה חיילים בודדים שכלל פעילותה מבוססת על התנדבות ללא תמורה

בימינו, נוצר בחברה הישראלית ניגוד בולט בין הרצון הגבוה לתרום ולעזור לזולת, לבין חוסר האמון המתגבר בעמותות ובארגונים החברתיים. מצד אחד, אנשים רבים מחפשים דרכים לתרום לחברה, לתמוך בזולת ולהשפיע חיובית על הסביבה שלהם, כאשר מצד שני, קיימת חשדנות כלפי ניהול העמותות והשקיפות בנוגע לשימוש בכספי התרומות, דבר שלעיתים רבות מונע מאנשים מלתרום. האמת? אפשר להבין, אך חשוב גם לזכור שהרבה עמותות טובות ואמינות המסייעות לאוכלוסיות שונות זקוקות לתרומות כדי להמשיך ולעשות זאת. לפיכך, הכירו את עמותת "חסדי ערן", עמותה הפועלת מאז שנת 2008 כאשר כל פעיליה ללא יוצאים מן הכלל פועלים ללא שכר, וכל התרומות שמתקבלות מועברות ישירות לטובת צרכי החיילים הבודדים. למעשה, העמותה נוסדה על ידי שרון אלכאוי, שאיבד את אחיו, ערן, בלחימה בלבנון בשנת 1992, וראה בהקמת העמותה ובסיוע לחיילים בודדים לא רק דרך לזכור ולהנציח את אחיו אלא גם כשליחות חייו. ההתמקדות בחיילים בודדים והסיוע המוענק להם מדגישים את הערכים של אחווה, תמיכה ומחויבות לזולת, ומספקים דוגמה חיה לחשיבות של עשייה ותרומה לאלו הזקוקים לכך.

עמותה חיילים בודדים
עמותה חיילים בודדים


עמותה חיילים בודדים: מי הם החיילים וחיילות ומדוע הם זקוקים לסיוע?

בישראל כיום יש למעלה -5000 חיילים בודדים הנמצאים בשירות סדיר, והם משרתים תחת הסטטוס של חיילים בודדים המוכר על ידי המדינה. בפועל, חיילים בודדים הם צעירים וצעירות המתגייסים לצה"ל ללא תמיכה משפחתית, כאשר ברוב המקרים מדובר בצעירים יהודים אשר עשו עליה לישראל למטרת שירות צבאי, ילידי הארץ אשר משפחתם היגרה לחו"ל, וצעירים אשר התייתמו משני הוריהם, כאשר קיימים גם חיילים בודדים אשר נסיבות משפחתיות כמו קשיים כלכליים, נטישה או קונפליקטים חמורים, הובילו לנתק מהמשפחה. כך או כך, מדובר בחיילים שנאלצים להתמודד בגפם לא רק עם האתגרים הרגילים של השירות הצבאי, אלא גם עם קשיים הנובעים מהיעדר תמיכה ורשת ביטחון משפחתית, ורבים מהם הם זקוקים לסיוע נוסף בעקבות קשיים כלכליים ורגשיים שמעמיסים עליהם נטל כבד. כמו כן, בעוד שהמדינה מעניקה סיוע והטבות לחיילים בודדים, במציאות, הסיוע הזה אינו מספיק לכסות את כל הצרכים הבסיסיים והדרושים לחיים יומיומיים, ולכן עמותות כמו "חסדי ערן" ואחרות פועלות למלא את הפערים האלה על ידי הצעת תוכניות סיוע מגוונות, הכוללות תמיכה כלכלית, חבילות מזון, תמיכה רגשית, ועזרה במעבר לחיי אזרחות. בסופו של יום, מדובר בחיילים המהווים תרומה עצומה למערכת הביטחון של ישראל, וחשוב שאנו כמדינה וכחברה נסייע להם בתמיכה נכונה ומספקת,  גם כדי להבטיח את רווחתם וגם כדי לאפשר להם לשרת תחת תנאים טובים יותר ובסביבה תומכת.


אמרתם עמותה חיילים בודדים, אמרת עמותת "חסדי ערן"

עמותת "חסדי ערן", שנוסדה על ידי שרון אלכאוי לזכר אחיו סרן ערן אלכאוי ז"ל, הפכה לאחת מהעמותות המובילות בישראל בתחום התמיכה בחיילים בודדים. פעילות העמותה משקפת מחויבות עמוקה לסיוע ותמיכה בחיילים אלו, המשרתים את מדינתם מבחירה ובנסיבות לא פשוטות ללא תמיכה משפחתית. העמותה מספקת לחיילים בודדים מגוון רחב של שירותים, הכולל סיוע כלכלי, תמיכה רגשית, סיוע במציאת דיור, ציוד לשירות, סלי מזון, תלושי מזון, ביגוד, שירותי הובלה, ציוד לדירה ועוד, ועוד, ועוד. כמו כן, מעבר לסיוע הישיר, עמותת "חסדי ערן" פועלת גם להקנות לחיילים את הכלים להתמודד עם האתגרים החיים אחרי השחרור מהצבא, כולל תמיכה בלימודים והשתלבות בשוק העבודה, ומקפידה לארגן  פעילויות חברתיות ואירועים במטרה לחזק את הקשר בין החיילים הבודדים, לספק להם תחושת שייכות, ולשלבם בקהילה. תרומתה של עמותת "חסדי ערן" לחיילים הבודדים היא עצומה והיא מסייעת באופן אקטיבי לשנות את חייהם של החיילים הבודדים בהווה ובעתיד,  מעניקה להם תקווה ואוזן קשבת בכל עת, ומוכיחה את החשיבות של תמיכה קהילתית והקרנת אור על הקושי הייחודי של חיילים אלו. העמותה מהווה דוגמה מופתית לנתינה, אהבת חסד ואחריות הדדית בחברה הישראלית.


עזרו לנו להמשיך ולעזור

אנו פונים אליכם בבקשה לתמוך ולתרום לעמותת "חסדי ערן" העומדת בחזית המאבק להבטחת רווחתם ותמיכתם של חיילים בודדים בישראל. התרומות שלכם הן לב ליבה של יכולתנו להמשיך ולהרחיב את פעילות הסיוע החיונית הזו, וכל תרומה, מאפשרת לעשות הבדל אמיתי בחייהם של חיילים אלו, ולהעניק להם את התמיכה הנדרשת להתמודדות עם האתגרים הרבים שהם נתקלים בהם.

אולי יעניין אותך גם:

עמותה לחיילים בודדים

עמותה לחיילים בודדים

רוצים לסייע לחיילים בודדים? עמותת "חסדי ערן" היא עמותה שפועלת בכל ימות השנה כדי לסייע לחיילים בודדים, והיא זקוקה לעזרתכם בתקופה מורכבת זו יותר מתמיד

קרא עוד »